Helg, underbara helg!!!

Nu är det söndag och det har varit väldigt lugnt, min underbara dotter har varit hos sin vän flera dar i rad, min söta son har äntligen blivit frisk och om en stund så bär det av till svärföräldrarna på söndagsmiddag. De är ganska skönt att slippa laga mat och samtidigt så får vi ju njuta av trevligt sälskap.

Igår när vi var hemma hos våra goda vänner och grannar så började min makes 40 års firande att ta form, bara lite enkelt med de närmsta "sörjande".

Sommaren närmar sig med stormsteg arbete i trädgården, sommarkläder ska tas fram, och sommar leksaker till barnen ska sesöver.

Jag älskar sommaren och våren.

Ett litet avbrott i tänkandet var nu när dottern kom in och snublade över ett par skor, jag hörde från min arbetsplats hur hon började gnälla. Då kommer pappa fram och säger:
"Ja så händer det när man inte ställer undan skorna, då snublar man på dem." Till detta hör jag följande svar.
"Pappa, detta är dina skor, så det är DITT fel." Jag kan inget annat än le, hon kan verkligen sätta sin pappa på plats. Och för att göra saken änu klarare så går hon fram till skon och pekar på den, "Ser du pappa att det är din sko?" Sedan går hon ut igen met ett leende och försvinner iväg på sin cyckel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0