Hej då fiktiva värdar.

Ja då har det äntligen hänt, jag har lämnat farmvillle, country life, tresure isle, och alla andra konstiga fiktiva världar som facebook har presenterat oss för.

Min älskade make har länge skakat på huvudet när det gäller denna fråga och beroende som den har framkallat bland vuxna världen över, jag måste tyvärr erkänna att jag var en av dessa vuxna.

Sedan såg jag ett skrämmande program med dr. Phil där det var en mamma till tre underbara barn som hade övergett sitt verkliga liv bara för att ägna sig åt denna fiktiva värld, i detta fall så handlade det om farmville. Barnen åt mikro värmd mat, storasyster såg till att de kom i säng, ja i stort sätt så var hon beroende av detta spel.

Dr. Phil sa till henne att det bara var att dra ur sladden och börja leva igen, mamman fick mer eller mindre panik i blicken och vädjade om tolerans. Till vaddå undrade dr. Phil? Till en värld som inte existerar, djuren på din gård och groddarna fin inte på riktigt, eller tror du att de håller på att svälta nu när du inte har uppsikt på dem? Hennes svar var skrämmande nog att hon oroade sig för djur och grönsaker som egentligen inte finns.

Inte för att jag kan jämföra mig med denna mamman, men ändå insåg jag att den tid jag ägnade åt dessa världar kunde jag istället ha tillsammans med mina barn och man, vilket jag gjorde igår för första gången på länge, jag pärlade med min dotter och lyssnade på vad min son hade att berätta om sina äventyr den eftermiddagen.

Det jag nu ska göra istället, som egentligen är mitt yrke är marknadsföring via nätat, prova produkter som mina uppdragsgivare ger mig och sedan berätta vad jag tyckte eller inte om dessa, en sak som jag personligen tycker är bra, jag är helt opartisk då jag får betalt av dessa företag oavsett om jag skriver att det var bra eller dåligt. Inte illa va? Så nu kan jag ju säga att jag kan ge en genuin uppfattning om de olika produkterna utan att det känns fel för mig att rekommendera vissa produkter.

Jag kommer även att hänvisa till olika sidor där man kan få information. På annat håll så kommer jag att bli mer engagerad i min politiska blogg och den som handlar om familj och samhälle då jag tror att dessa är områden som inte tar skadade av att bli granskade av helt vanliga personer som jag.

Nej nu ska jag köra min son till fotbollen och röra om lite i grytan med mina åsikter. ;-).

http://1325887.lawnchairmillionaire.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0