Min vision!

OK! Jag vet. Det fins säkert många där ute som undrar var det är jag håller på med. Men jag kan bara säga att jag håller på att nå möjligheten att uppfylla mina drömmar.

Ock vad är då detta frågar ni er säker då.

Jo, jag ska dela en liten hemlighet med er som orkar läsa och kanske se visionen.

Värden är fylld av orättvisa, ondska, själviskhet och egoism, detta är ju inget nytt för någon av oss att höra, men jag vill gärna kunna hjälpa om så bara en liten del av mänskligheten.

 

Det finns en sak som jag saknar här i Sverige och jag tror att många småbarnsföräldrar tycker som jag när det gäller frågan om barnomsorg.

 

Är man arbetslös eller föräldraledig så får man om man har tur lämna sina barn på förskolan 15 timmar i veckan. I och för sig är det bra, men då tycker jag att det borde vara tre dagar i sträck typ tisdag till torsdag. Men vi får inte glömma att barn är mycket sociala och behöver stimulerande uppgifter (vilket föräldrar idag tyvärr inte alltid orkar) , det är här min ide kommer till verk. Så som det finns i andra länder Kindergarden, där man lämnar barnen mellan nio och ett, längre än så behöver dom inte, men något kontinuerligt.

 

Anledningen till varför jag har börjat tänka på detta är för att jag bor i ett industrisamhälle där största delen av föräldrarna arbetar skift, så barnen veckor ser helt olika ut vecka till vecka vilket inte ger en struktur i deras liv som barn behöver, vi borde ha en valmöjlighet där det är på barnens villkor och inte på vuxna som påstår att dom vet bäst.

 

Fråga ett barn som måste vara hemma för att mamma jobbar natt vad han eller hon tycker om att få se sina vänner leka på förskolans lekplats eller gå ut på luffen och han eller hon bara får stå vid sidan om. Detta tycker jag är grymt gjort mot barnen som blir drabbade.

 

Så nu till min vision och varför jag jobbar så hårt som jag gör nu för att få ihop kapital så snart som möjligt, jag vill skapa en förskola som enbart är på barnens villkor.

 

Ni som läser detta får verkligen säga vad nu tycker om idén då flera hjärnor tänker bättre än en.

 

 newstartnow.ws


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0