Liten by stort helvette

Det är så sant som man säger i mitt hemmland, och at det skulle kunna finnas någon typ av idyll i att bo på en liten ort är bara skröna.

Hon sa, han sa, de gjorde eller vad det nu kan handla om, jag har alltid tyckt att var och en ska hålla sig till sina egna och inte lägga sig i vad andra säger eller tycker och tänker.

Vist fins det ett ansvar hoss oss alla att se till att regler följs och försöka hjälpa varandra i den mån som andra tillåter det.

Jag har blivit sårad väldigt djupt av personer så väl nära som bara ytligt bekanta men OK jag är vuxen och kan ta det, men när dessa vuxna personer ger sig på mina barn, då är det nog. Inga barn ska bli tvugna att bli lidande för att så kallade vuxna låter sin bitterhet och avundsjuka gå ut över dem.

Låt barnen som vill leka med varandra göra detta, och sedan om ni inte håller med deras föräldrar må så vara, men barnen har rätt att fatta sina egna beslut och framför allt leka med sina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0