Hej alla läsare!

Vist känns det som om sommaren är här för att stanna nu, helt underbart.

 

När jag lämnade barnen på fritids och dagis (förskolan) idag så ville ingen av dem stanna, dom känner att det är dags för SOMMARLOV, men för att detta ska kunna gå så måste deras mamma och pappa jobba två sista dagarna.

 

För att inte förlora tid under sommaren så har jag med mig min dator vart jag än är så att jag kan jobba och skriva vad som händer (ok, min mans bärbara dator), som nu till exempel så har jag börjat att marknadsföra på en site http://triplequikads.com/?s=13153 som är enkel och snabb att komma igång med, jag rekommenderar er som har någon typ av e-business att ni kola in denna sida.

 

Nu till vad som hände under de sista två veckorna, ja vi har haft fullt upp med 40 årigt firande, ja mannen fyllde ju gubbe (låt inte honom se detta), så vi har firat både med goda vänner och släkten, sedan kom ju midsommar emellan och det var lika roligt som alltid.

 

Dagen började med att barnen skulle välja egna kläder, tack och lov så har man barn som inte är helt färgblinda sedan bar det upp på ängen där vi firade traditionsenligt som alla åren, med ponny ridning, en tur med fyrhjulingen, dans kring midsommar stången, varmkorv, umgås med goda vänner mm och sedan bar det iväg till svärföräldrarna där det väntades god mat och trevligt sällskap.

 

Jag ska väll engagera mig lite i vad som händer på den politiska fronten nu när det är sommar och alla partierna är ute och fiskar efter röster, men detta kommer jag att hålla på den politiska bloggen, så att ni som inte är intresserade behöver genomlida mina åsikter och tankar kring detta.

 

På bloggen som har med familj och samhälle att göra kommer jag att ta upp tipps och idéer inför semestern, alla behöver inte ha alla dagarna välplanerade, det bör finnas lite tid för spontana idéer och äventyr, om inte annat så för de små och stora barnen.

 

Så glad sommar nu och hoppas att ni får en trevlig läsning med mina små inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0